Motorwagens van de Belgische spoorwegen | Stoommotorwagen Type 502 |
|
Rollend materiaal | ||
Niet meer in dienst sinds 12/1946. Niet bewaard. |
||
Motorwagen 502.01 |
||
Algemeenheden: | ||
Bouwjaar Levering Nummering Effectief Asindeling Massa rijklaar Massa leeg met bevoorrading Massa/lopende meter Trekkracht Uurvermogen Beschikbaar vermogen Maximum snelheid |
1936 10/1935 502.01 1 B'2' 57,98ton 47,5ton 2584kg/m 1200kg 2 x 92kW (3,16kW/ton) -kW 90km/h |
|
Afmetingen: | ||
Totale lengte Lengte kast Breedte Hoogte dak Totale hoogte Radstand (totaal) Afstand tussen draaistellen Afstand tussen de assen motordraaistel Afstand tussen de assen loopdraaistel Afstand draaistel-buffer voor Afstand draaistel-buffer achter Diameter drijfwielen Diameter loopwielen |
22500mm 22000mm 3040mm 3797mm 4280mm 18048mm -mm 2896mm 2200mm 1800mm 2150mm 970mm 850mm |
|
Kastgedeelte: | ||
Bouwer 2e klasse Zitplaatsen; staanplaatsen 3e klasse Zitplaatsen; staanplaatsen |
Ateliers Métallurgique de Nivelles 20; 10 51; 50 |
|
2 Zuigers | ||
Type Werkingsprincipe Cilinders Diameter Zuigerslag Type Snelheid |
Interne horizontale Compound Monoblok met neusophanging Oververhitting 1 HD / 1 LD 108 / 184mm 152mm Tandwielen 900t/min |
|
Overbrenging | ||
Bouwer Werking |
- - |
|
Ketel | ||
Type Roosterlengte Roosterbreedte Roosteroppervlakte Keteldruk Draaisnelheid Diameter ketel onder/boven Verwarmingsoppervlak Totaal verwarmingsoppervlak Voorraad kolen Voorraad water Verbruik |
Serpentineketel -mm -mm -m² 35bar 900t/min 1200mm -m² -m² 700kg 1200l 7,56kg/km |
|
Remming | ||
Compressor Debiet Automatische rem Rechtstreekse rem Remming door middel van |
- - Tegenstoom Schroefrem Remblokken op de wielbanden |
|
Opmerking - Beschadigd door een bombardement in Luik. Buiten dienst gesteld op 18 december 1946 |